Golf-rules.pl

Reguły Gry w Golfa są bardziej skomplikowane niż w większości innych gier, warto je poznawać, ponieważ w golfie każdy jest sędzią w swojej grze.

Pięć razy dropowana piłka

Zach Johnson`s 5 razy dropuje piłkę

Zobacz film – http://www.youtube.com/watch?v=CnxdES352J4

Zdarzyło się to w  turnieju John Deere Classic w 2012 roku, na pierwszym dołku dogrywki sudden death play off.  Zach Johnson po utopieniu piłki w bocznym hazardzie wodnym dropuje piłkę 5 razy zanim sędzia uznał, że drop jest poprawny.

Dlaczego Johnson musiał powtórzyć dropowanie?

Przy dropowaniu piłki w określoną strefę, piłka musi po raz pierwszy dotknąć pola w obrębie tej strefy. Sędzia uznał, że Johson nie zachował należytej staranności przy oznaczaniu strefy dropowania i wbij kołeczek tee zbyt daleko od główki drivera, którego użył do odmierzenia długości strefy. Gdy piłka uderzyła w kołeczek, nie został zachowany powyższy warunek, piłka dotknęła po raz pierwszy pola poza obszarem dozwolonym przez Regułę, według której brane było uwolnienie. Drop był niepoprawny i musiał być powtórzony. Kolejne re-dropowania były z tego samego powodu.

Oto krótki opis zdarzenia:

1. Uwolnienie z hazardu – piłka wylądowała w bocznym hazardzie wodnym, biorąc uwolnienie zawodnik wyznacza strefę dropowania w obrębie dwóch długości kija od miejsca, w którym piłka po raz ostatni przecięła granicę hazardu. W tym obszarze znajdują się główki zraszaczy, Johnson celowo dropuje piłkę w pobliżu zraszaczy, aby w kolejnym kroku wziąć od nich uwolnienie, według procedury dla sztucznych utrudnień nieruchomych.

2. Uwolnienie od zraszaczy – Johnson wyznacza dwa punkty uwolnienia, wybiera najbliższy, odmierza strefę dropowania o długości jednego kija golfowego, zaznacza ją kołeczkiem tee. Wyznaczona strefa zbliża go obszaru putting greenu, chcąc to wykorzystać upuszcza piłkę w najdalszą jej część, trafiając w kołeczek tee. Sędzia prosi o powtórzenie dropowania.

3. Johnson jeszcze dwukrotnie dropuje piłkę dokładnie w ten sam sposób.

Wyjaśnienie:

Gdyby kołeczek tee był wbity we właściwym miejscu, dokładnie tam gdzie była główka drivera, drop byłby ważny; o ile nie zdarzyłyby się inne okoliczności wymagające re-dropowania piłki.  Należy pamiętać, że kołecze tee nie jest sprzętem gracza, gdy jest użyty do oznaczania pozycji piłki lub strefy dropowania, wtedy nie ma zastosowania poniższy zapis reguły Jeżeli dropowana piłka, przed zatrzymaniem dotknie jakiejkolwiek osoby (lub sprzętu jakiegokolwiek gracza) przed lub po dotknięciu części pola, musi być ponownie zdropowana bez kary. Nie ma ograniczenia co do liczby ponownych dropowań w takich przypadkach.

Reklamy

Informacja

This entry was posted on Kwiecień 14, 2013 by in Zdarzenia z turniejów.

Partnerzy

Gradi Golf Club

Wielkopolski Klub Golfowy

Wielkopolski Klub Golfowy

Partnerzy

Kontakt

Aby skontaktować się ze mną pisz na makuchjolanta@gmail.com
Prawa autorskie zastrzeżone

Kliknij i otrzymuj powiadomienia o nowych artykułach na email!

Dołącz do 43 obserwujących.

%d blogerów lubi to: