Golf-rules.pl

Reguły Gry w Golfa są bardziej skomplikowane niż w większości innych gier, warto je poznawać, ponieważ w golfie każdy jest sędzią w swojej grze.

Reguła na dziś – granie piłki będącej w ruchu

piłka poruszajaca się

Oto przykład obrazujący temat – gracz po wykonaniu putta, który okazał się zbyt słaby, w frustracji uderza piłkę ponownie, jeszcze przed momentem jej zatrzymania się. Zgodnie z Regułą 14-5, która mówi, że granie piłki będącej w ruchu jest zabronione, gracz otrzymuje karę dwóch uderzeń w stroke play, a w match play przegrywa dołek.

Wbrew pozorom, przywołana reguła jest przyjazna graczom, bowiem skupia się głównie na trzech wyjątkowych sytuacjach, w których nie wystąpi kara za uderzenie piłki będącej w ruchu:

1. Pierwsza sytuacja dotyczy piłka spadającej z kołeczka tee wtedy, gdy gracz rozpoczyna grę na dołku z obszaru tee. Uzasadnienie braku kary, wynika z faktu, że piłka nie jest jeszcze w grze. Reguła 11-3 mówi, jeśli piłka, która nie jest w grze, spadnie z kołeczka tee lub zostanie strącona przez gracza i w takich okolicznościach zostanie wykonane uderzenie , to bez względu na to czy piłka była w ruchu czy tez nie, gracz nie podlega żadnej karze i wykonane uderzenie się liczy.

2. Piłka uderzona kilkakrotnie, co najczęściej zdarza się podczas wybijania piłki z bunkra lub z gęstego roughu, nie ma tutaj dodatkowej kary za uderzenie piłki będącej w ruchu, jest tylko kara za podwójne/kilkakrotne uderzenie, Reguła 14-4

3. Piłki poruszającej się w wodzie, gdy znajduje się w przeszkodzie wodnej. Nie ma kary, gdy gracz uderzy w piłkę będącą w ruchu, ale nie może on świadomie opóźniać uderzenia czekając aż wiatr czy nurt wodny, który poprawi pozycję piłki. Reg.14-6

Wielu graczy myśli, że jeśli piłka zacznie się przemieszczać w czasie, gdy rozpoczęli backswing lub gdy rozpoczęli uderzenie, nie ma żadnej kary. Jak taką sytuację należy interpretować przedstawia decyzja 14-5/1:
Dec.14-5/1
Pyt. Piłka gracza zaczęła się pprzemiszczać, podczas gdy gracz wykonywał backswing; gracz uderza piłkę będącą w ruchu. Co na to Reguły?
Odp. Nie ma kary z Reguły 14-5 za uderzenie piłki będącej w ruch, ponieważ piłka zaczęła się poruszać po tym jak gracz rozpoczął backswing. Jednakże, jeżeli to gracz spowodował przemieszczenie się piłki otrzymuje karę jednego uderzenia z Reg.18-2a Piłka w spoczynku przemieszczona przez gracza, partnera, caddiego lub sprzęt lub z Reguły 18-2b Piłka przemieszczona po zaadresowaniu.

Reklamy

Informacja

This entry was posted on Czerwiec 17, 2013 by in Artykuły, Reguła na dziś.

Partnerzy

Gradi Golf Club

Wielkopolski Klub Golfowy

Wielkopolski Klub Golfowy

Partnerzy

Kontakt

Aby skontaktować się ze mną pisz na makuchjolanta@gmail.com
Prawa autorskie zastrzeżone

Kliknij i otrzymuj powiadomienia o nowych artykułach na email!

Dołącz do 43 obserwujących.

%d blogerów lubi to: